søndag den 7. februar 2010

Inspiration udover alle grænser #1

Kender I det, ofte skal der ikke meget til før det gør uudsletteligt indtryk og kilde til megen inspiration. Det kan være noget udefinérbart, som en duft eller lyd, eller det kan være visuelle oplevelser. Her er kommer diverser boligblade jo ind på scenen, fyldte med inspiration, men også butikker, der formår at skabe en helt særlige stemning ved måden at præsentere deres ting på, er noget der kan give mig nærmest gåsehud (ja ja, ved det er way out :-))
Igår var jeg forskellige steder, der ved første øjekast havde samme sortiment, men her ophører ligheden også. For det ene sted kan noget med at skabe nogle helt magiske rammer for tingene, og dermed sætte gang i sanseindtryk og drømme -og gang i salget for butikkerne ikke at forglemme ;-) Og ikke kun fysiske butikker efterlader mig fuld af den slags indtryk. Også dygtige webshops kan få mig til at drømme mig hen.
En af dem er smykkedesigner Clémentine du Povtavice, der har den mest fantastiske side til præsentation af hendes mindst ligeså fantastiske smykker, jeg svømmer helt hen i krummelure og pasteller og ser straks hyblen her forvandlet til en parisisk kunstnerbolig fuldt med douce farver og udsigt til Sacre Cour
 IMG_3129

Billeder fra Boligliv

Men sådan ser der ikke helt ud her i virkeligheden, må hellere smutte og få lavet lidt. Håber I besøger Clémentines hjemmeside og også drømmer jer hen.
God søndag til alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar