onsdag den 24. marts 2010

Feriestatus

Status over de sidste 6 dage:

I kan måske huske mit indlæg om de 6 dage (der lå et ganske særligt skær over dem), hvor jeg skulle have ferie fordi manden var rejst på studietur (og vi så ville undgå hverdagen stress og jag)?

Hvor jeg skulle være totalt krea og bare tage idélisten fra ende til anden. Hvor jeg skulle hygge om mine børn som den overskudsagtige MOR (ingen grænser for alle de ting vi sammen skulle lave). En af de 6 dage skulle også bruges til at jage nullermænd så store som marsvin på flugt (ja ja, én dag  rækker  ikke langt, men det er da tanken, der tæller!) Vasketøjet skulle i bund, skuffer og skabe … STOP!  jeg ved godt jeg var liiige en kende urealistisk mht. planer, men man har lov at drømme, ikke ?!

Status første dag: 1 sygt barn (ingen vask, rengøring, kreativiseren, men hygge med de to store)

2. dag: 1 barn syg (et andet end den første dag. Ingen vask rengøring, kreativiseren, men hygge med de to raske)

3 dag: 3 syge børn (INTET AF OVENSTÅENDE, knap nok mad på bordet!)

4 og 5 dag: Samme som ovenfor!

6 dag:  Raske børn  (hurra for det) men dog hjemme for nu at være på den sikre side! Desværre  lider de nu af det syndrom, børn får af at være sat ud af spillet nogle dage: Ophobning – af Ualmindelig – meget – krudt- der – skal – fyres – af – NU!! Med andre ord: jeg er sammen med 3 højttikkende bomber, der hele tiden slår gnister. Jeg har VIRKELIG prøvet at opbyde alle pædagogiske evner, men jeg har ligesom ikke rigtig fundet den rette vej idag.  - Boblen er brast og nu er jeg en SUR MOR, jeg vrisser, skælder ud, kører skyld og skam og ja jeg er pludselig selv forvandlet til en 4 åring. Endte med at gå midt i Ludo og i stedet sætte mig med hæklenålen for at prøve kræfter med Puk og Lises nøglesnor og derefter datede jeg med symaskinen. (den adlød mine mindste vink og krævede ikke noget af mig  . SKØNT!

IMG_3423 IMG_3421

Min første flagranke :-)

Tak om du hang på hertil!

8 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn! Uglerne er råfede:-)

    SvarSlet
  2. Æv,æv, æv. Jeg kender godt det med alle planerne, som bare ligesom ikke bliver til noget... Nøgleremmen er fin og det samme er flagranken.
    Ta' det bare roligt med nullermændene... for lige meget hvor mange gange man fjerner dem kommer de bare igen. Tro mig, jeg taler af erfaring:O)
    Kh. Malene.

    SvarSlet
  3. For sulan da nogle streger i regningen! Sikke en uge ;). Godt, du fik lidt afløb med kreativiseren - fine sager, du har produceret!

    SvarSlet
  4. Hej Mette - Kan forstå du er i underskud.....når mine 3 er sådan skal vi bare UD. Kan endda finde på at opfinde løbe, hoppe, klatrelege bare for de kommer af med noget energi. Vi skal igang med at anlægge en sandkasse og tro mig ungerne får lov til at flytte sand, så de falder i søvn kl. 18 - haha :-) Fortsat god uge. Kh. Mette

    SvarSlet
  5. PS. Ufatteligt du alligevel har været kreativ - jeg er imponeret :-)

    SvarSlet
  6. ØV altså at det skulle gå sådan. Men det er typisk, når man har en masse planer, så går de helt sikkert i vasken. Men hey, du fik jo lavet noget alligevel ;)
    Og sikke fine ting du har lavet. De er vildt flotte. Du skal lære mig at lave sådan en flot nøglesnor!!!Det er jo helt vildt!!
    OG sikke en flagranke. Du er da blevet noget så sej til alt det kreative. RESPEKT!

    SvarSlet
  7. Kjære Differentia!
    Å, så synd disse avkoblingsdagene ikke helt ble hva du hadde drømt om! Det viser at livet er uforutsigbart ikke minst når man har barn i huset.
    Du skriver så flott og gjenkjennbart; bli forvandlet til en 4-åring, hi,hi....jeg kjente meg veldig igjen! Jeg har all pedagogikken i hodet mitt, men i blant hjemme med mine egne barn hiver man hele det pedagogiske tankegods på havet. Når man i et øyeblikk kan se seg selv litt på avstand blir man litt forskrekket over at man kan være SÅ umoden. Jeg har det definitivt slik i blant!
    Du så utrolig flott vimpelrekke du har laget! Nydelige stoffer og så fint gjort!
    Håper dere nå holder dere friske og raske i påsken hele familien. Ha en glad helg, kjære deg!
    Stor klem fra kaspara

    SvarSlet
  8. Kjære Mette! Du har jo lagt så mange flotte ting i det siste! Gratulerer med din første vimpelkjede! Klem fra Pillepalle

    SvarSlet