søndag den 22. maj 2011

Sammenslutningen af kronisk kaosramte


Jep, melder mig nu under fanerne hos dem, der:

- har hundrede projekter igang, men ofte ikke (uden hjælp) får dem afsluttet.

- har en milliardmillion bunke (vigtige) papirer arkiveret så godt, at de aldrig selv finder dem igen (uden hjælp)

 -vil slå ihjel for at stoppe lyden af andre menneskers (næsten lydløse) smasken, tappen på tastatur, børsten tænder, vippen på stole og og..  (udfyld selv flere lyde), fordi det lyder SÅ højt indeni.

-og også vil slå ihjel for at stoppe lugten af aspargessuppe (og nej det hjalp IKKE med vat i næsen), makrel, andre menneskers parfume og rigtig mange andre dufte, der stjæler opmærksomheden

-er  helt NORMALT begavede, men mangler den motivationsknap, der gør at andre mennesker kan få den praktiske del af hverdagen til at glide.

-er så lette at distrahere, at de glemmer de er ved at lave mad, og må hentes af deres børn hos naboen, fordi de (børnene) ikke kan vente mere..

-og som er.. ja det kan jeg ikke lige huske :-)...

-Og hvis ikke jeg havde brugt rigtig rigtig mange år på at skamme mig over at være så mærkelig og arbejde "bag kulisserne" for at få styr på en heltvildtmasse ikke nærmere definerede ting, så ingen skulle opdage det rod, der er i min hjerne, ja så havde jeg allerede været medlem af Sammenslutningen af kronisk kaosramte og vidst at ADHD ikke kun er for drenge og at jeg ikke (kun) er doven/mærkelig/uopmærksom/glemsom/hyperaktiv (og andre ikke så flatterende ting).Der er mange flere ting til mig. Jeg har bare et handicap, som jeg iøvrigt deler med rigtig mange andre -og vi er altså rigtig kloge alligevel! (jeg skal bare lige selv tro på det :))

7 kommentarer:

  1. Hej Mette!
    Er dette en ny diagnose, du har fået? Jeg synes at kunne fornemme på indlægget, at der er "faldet nogle brikker på plads" hos dig?
    Under alle omstændigheder håber jeg, at du har det godt nede i det sydfynske.
    Mange hilsner
    Ida

    SvarSlet
  2. Hej Ida! Ja næsten spritny :)og det har helt rigtigt ført en masse forklaringer med sig, samtidig er alt også kastet op i luften og ingen ved, hvor det hele lander, men jeg håber det er et skridt i den rigtige retning. Jeg håber også du har det godt i det nordjyske (hvor jeg i øvrigt selv kommer fra)

    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
  3. Selvfølgelig skal du tro på dig og det hele!. Håber det bedste for dig.

    SvarSlet
  4. Heisan Mette
    Har ikke vært innom deg på aldri så lenge, men nå måtte jeg legge igjen en kommentar. Så godt å finne ut av hva som herjer med deg! Jeg jobber jo i skolen og har fulgt to ulike barn med ADHD over mange år, en gutt og en jente.. for det er jo alldeles ikke bare gutter som har denne diagnosen.
    Jeg synes du er tøff og flott som går ut med dette på bloggen din og gir ADHD et ansikt!
    jJeg har av innlegg tidligere skjønt at du har stridd med noe.. og dette var jo en aha-opplevelse. Håper du får en så flott vår og sommer som mulig og ADHD er definitivt ikke noe å skamme seg over. Ingen hadde valgt det om vi sto frie til å velge, men det går fint ann å leve et godt liv for det.
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlet
  5. Det er altid lettere at forholde sig til noget som ADHD, såfremt man har fået stillet diagnosen, så kan man bedre arbejde konstruktivt arbejde med de ting, der følger med ADHD :)


    Hilsen

    Bent
    italiensk restaurant København
    http://italienskrestaurantkøbenhavn.dk/

    SvarSlet
  6. Hold fast, du fortæller så rammende om det kaos der er indeni. Jeg har tilladt mig at linke til dig under dette indlæg:

    http://frbrinch.blogspot.com/2011/07/3-ugers-hardt-arbejde.html

    Knus fra
    mette

    SvarSlet