tirsdag den 2. marts 2010

Lopper

Jeg er blevet opfordret af både Pillepalle og Karen til at vise nogle af mine loppefund. Og dem er der mange af! Men slet ikke så mange som før i tiden. Efter jeg er blevet sendt i eksil her på fyn har gode loppemarkeder været en mangelvare. Her er intet,  der kan måle sig med bagagerumsmarkedet på Ingerslev Boulevard “hjemme” i Århus (Kan I høre jyden tale :-)) og derudover  havde vi bare på et tidspunkt fået alt for mange ting indenfor dørerne, så  jeg har luget gevaldigt ud i mine loppesamlinger og opstillinger de sidste år, men møblementet her består til stadighed overvejende af loppefund og arvegods.

Det var svært at vælge. Jeg tænkte og tænkte. Og alt imens begyndte kameraet at blive træt. Diverse røde lamper begyndte at blinke på displayet. Advarsler om at det snart ville opgive ævred, hvis ikke jeg snart kom i omdrejninger. Så i al hast og med undskyldninger for den ringe billedkvalitet:

IMG_3290

Gammelt emaljeskilt, der på tjekkisk reklamerer for vaskepulver. Faktisk fundet i Odense :-)

IMG_3291

En klassiker i mange hjem disse år, men det gør den ikke mindre elsket her, tallerkenrækken fundet en solbeskinnet søndag formiddag på loppemarked i Århus.

IMG_3293

Køkkenskabet hang ene og forladt i vores værksted, da vi overtog huset her. Nogle bøtter maling og nye greb senere rummer det en betragtelig del af vores service (modsat skabet befinder sig resten af indholdet, mens det venter på at blive vasket op, men der var jo så dejligt vejr i dag… (nej vi har ingen opvasker!)

IMG_3301

Endnu et emaljeskilt. Denne gang indkøbt i Prag. Skiltet har befundet sig ved en gadedør, hvor det informerede om, at her boede en læge fra det tjekkoslovakiske Røde Kors.

IMG_0885

Skabet her stod tilbage ved lukketid, så det var meget billigt.  Nu har det fået en skøn lilla farve og en fin fugleknop, og skal fremover indeholde alle vores små kreating som maling, perler osv. Bemærk den (u)tjekkede detalje med genspejling af fotografen..

Ja, det var så et lille udvalg af lopperne her hos os. Jeg kunne tænke mig se endnu flere lopper hos alle jer, der dagligt inspirerer mig, så jeg sender hermed opfordringen videre til alle, der har lyst :-)

4 kommentarer:

  1. Heisann Mette! Tusen takk at du tok utfordringen :) Så utrolig fine ting du har funnet! Dette lilla skapet er kjempeflott! Spennende skilt du fant også :) Ha en finfin uke! Knus, Pillepalle

    SvarSlet
  2. Hei og god morgen, Differentia!
    WoW! Disse fantastiske skiltene dine gir en skiltoman som meg hjertebank og gåsehud! De var da bare såååå fine.
    Dessuten synes jeg det lilla lille skapet nederst her var så sjarmfullt.
    Det er akkurat den lillanyanse jeg er så svak for.
    Morsomt at du taler for Jylland når det gjleder loppemarkeder. Jeg har gjerne vært en tur i Danmark de fleste somre, og vet du jeg sverger også til Jylland når det gjelder å gjøre gode brukt og loppefunn. Det er også på Jylland jeg har funnet flest flotte retrostoffer, så jeg er en stor Jylland-fan!
    Har stråler solen selv om det er forholdsvis kaldt ( minus 10)
    Har fri i dag og dagen skal benyttes til søm av glade vårlige retronett, kanskje et par bruktbutikker samt lunsj med moren min.
    Ha en flott dag i solen!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlet
  3. Hei Mette :))Så nydelige ting du har funnet på loppemarked. Kjøkkenskapet var kjempefint! Jeg er på utkikk etter sånne gamle overskap. De er så utrolig flotte med åpne hyller.Herlige skilt har du også funnet. Det øverste var jo superflott! Du har rett i at det ligger en Wiinbladring på skåla på speilkommoden.
    Den er laget av en Wiinbladplatte som er knust og kommer fra tante Mimmis butikk: http://butikken.blogspot.com/
    Jeg elsker denne ringen som er stor og flott og spesiell. Tante Mimmi lager de nydeligste smykker av gammelt potteskår! ta deg en tur innom henne :)Ha en fortsatt fin dag! Klem fra Kardemomme :)))

    SvarSlet
  4. Hej
    Så sjovt at se andres loppefund. Og jeg er også jyde - har dog boet på Sjælland i 16 år - og elsker bare markedet på Ingerslevs Boulevard om sommeren ligesom dig.
    Du har en hvid skål med blå prikker stående i dit køkkenskab. Sådan én har jeg også - bare med gule prikker, skægt...
    KH Puk
    PS. Der er også loppefund hos mig (på bloggen altså)

    SvarSlet