lørdag den 21. december 2013

Juleglimt

Som mange andre synes jeg også, at december er fløjet forbi. Jeg prøver (forgæves) at holde fast og hænge i for at nå alt, det jeg gerne vil og være sammen med så mange som muligt af dem, som er betydningsfulde i mit liv. Jeg har brug for et lille pusterum, for at gøre "status" over december. Højdepunktet var at samle familien 3. søndag i advent til julehygge og pakkespil. Det har jeg seriøst drømt om at gøre i 20 år (!) og nu lykkedes det endelig, og var en af de ting, som har givet min december mening. Vi har også været benhårde til at skære alle "overflødige" julearrangementer fra i år, for at kunne hygge os bare vi 5 sammen og vi HAR hygget, spillet og haft det rart sammen, men jeg kan mærke, at min hårdt optrænede evne til at være nu og her med alt hvad det indebærer, er ved at glide mig lidt af hænde. Ikke kun på grund af december, men en blanding af alt muligt og det gør ikke noget godt for grundstemningen, og nu skræmmer sporene! Jeg skal aldrig aldrig aldrig tilbage til det lange sygdomsforløb, jeg har været igennem (og mit liv før det) og én af de ting, jeg har at stå i mod med, har netop været at kunne være, hverken i fortid eller fremtid, men NU og så forholde mig til netop dette nu, så nu må jeg virkelig tage mig selv i nakken !! Jeg rev onsdag ud af kalenderen og tog en tur til Århus for bare at være, og det var skønt. Her kommer et par glimt fra den dag som belønning for, at I læste med så langt :-)






3 kommentarer:

  1. Godt at du kan mærke efter og passe på dig selv og godt at I blev samlet 3. Søndag i advent :) Glædelig jul til dig og din familie :) kram

    SvarSlet
  2. Hei søte Mette! Håper du får fine juledager med de dine! Pass på deg! Ønsker deg alt godt :)
    Julekram fra PillePalle

    SvarSlet
  3. Kære Mette, hvor er det bare godt at du stopper op og river en dag ud af kalenderen for at gøre noget godt for dig selv. For det fortjener du! Ser ud som en dejlig dag i skønne Århus :-)
    Håber julen og nytåret har været godt for dig og familien og at 2014 må bringe alt I ønsker jer. Og at det måske bliver året, hvor det faktisk lykkes for os at ses igen? :-)
    Stort kram
    Bodil

    SvarSlet