tirsdag den 13. december 2011

Moderigtige engle

Jeg forelskede mig i disse hos Ida, men økonomien tillader desværre ingen udskejelser for øjeblikket, så yngsten og jeg slog pjalterne sammen til en gang klippeklister i eftermiddag og fik så afprøvet en idé fundet på Pinterest. Og de blev mindst ligeså fine. I hvert fald er affektionsværdien højere :-)
Jeg har dog ikke opgivet håbet om, at "originalen" fra Karina Bækkelund engang bliver min..

Hvori det moderigtige består? De røde englekinder stammer fra min MAC-blush, ha ha.

Iøvrigt: Vil du følge mig på Pinterest finder du mig her.


mandag den 5. december 2011

Bob Noon

Har købt lidt nyt til væggene. Begge billeder er fra designkollektivet Bob Noon. Damerne er fra Lea Hebsgaard Andersens hånd. Er helt vild med hendes streg. Betina Helles har begået det vilde mønster (som også florerer her i blogland i mange variationer, men da jeg ikke kan tegne, blev jeg rigtig glad da jeg fandt dette.

Jeg har fundet billederne hos Liebe, og en lille julegris sneg sig med i kurven.

Beklager dårlig billedkvalitet, men hvordan fanger man lige billeder, der er bag glas og ramme, UDEN at mobilens skærm reflekteres..












- Posted using BlogPress from my iPhone

søndag den 4. december 2011

Havenissen Otto og lidt kager










Havenissen boede tidligere i vores kolonihave. Min søster og jeg har selv fragtet den hjem fra Prag og var (hade)gave til min kæreste, der muntert havde erklæret, at havenisser jo hører kolonihaver til.
Først da vi stod i lufthavnen og så nissen kører på båndet til gennemlysning, slog det os, at den var hul og vi jo slet ikke havde tjekket om den var fyldt med stoffer, haha. (ja vi har en ret levende fantasi)
Det kunne virkelig have været pinligt (i forvejen var det jo ret pinligt ,men sjovt, at fragte sådan en ting rundt)
Heldigvis forholdt det sig ikke sådan og vi kom alle 3 godt hjem. Vi fik et nært forhold til nissen, der sidenhen er blevet døbt Otto Horacek og har lidt den kranke skæbne at få en pære i paddehatten og dermed et kæmpehul, men han pynter nu stadig fint.

Kagerne er fra gårsdagens produktion og er vist mere præcist beskrevet pynt med kager :-)
God resten af søndagen

torsdag den 1. december 2011

1.december





Så blev det endelig (efter nogens mening ;-)) 1. december.
Her hos os kom nissen i nattens mulm og mørke med 24 kuverter indeholdende 24 små ting, vi skal lave sammen i december. Idag stod den eksempelvis på havregrynskugleproduktion. Og ja den lokale nisse er også vild med masking tape, hæhæ.

søndag den 27. november 2011

Til helvede med æstetikken!

Grimme (fra mit synspunkt forståes) ting forstyrrer mig og stjæler min opmærksomhed. Julepynteri er en udfordring og jeg må (desværre) indrømme, at jeg plejer at pynte uden "indblanding" (hvorved idéen med at pynte op for børnenes skyld jo går temmelig meget fløjten). Igår var jeg ikke hurtig nok, og yngsten nåede at dykke godt ned i julekasserne, arrangere og pynte inden jeg opdagede, hvad der foregik. Han var så stolt og glad over sine opstillinger, at jeg trak vejret dybt (gange én million) og har lovet mig selv, at ALT forbliver som han har stillet det, og så må jeg bare øve øve øve på at huske den glæde han lagde for dagen med det pynteri, hvis jeg bliver forstyrret. Sikken et fremskridt!

Ps: Lyder som om jeg er den vildeste kontrol freak. Det ER jeg altså IKKE, der er bare nogle ting, jeg gerne vil styre :-)






Adventskransen har jeg godt nok lavet, men bemærk lige de nonchelant henslyngede klokker, haha :-)

torsdag den 24. november 2011

Gaab

Årets julenummer af Boligliv er altid ventet med stor spænding, men aldrig har de været SÅ kedelige som i år. Det' en ommer Boligliv!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

lørdag den 5. november 2011

Voderup klint

Så skal I lige endnu en tur "hjem" til Ærø.

Vi har besøgt et af de mest storslåede steder jeg nogensinde har været (og det er faktisk sagt helt uden  overdrivelse, og næsten helt objektivt :-))

Midt på Ærø, med en blændende udsigt over Østersøen, ligger Voderup Klint. Klinten er formet som 3 enorme trappetrin ned mod havet, og er op til 30 meter i højden og 3 kilometer lang. Nogle i familien gik meget op i geologien, som er speciel her og blandt andet viser, at Ærø var dækket af talrige gletsjere. Nogle i familien gik også meget op i det enestående, at der her på grund af klintens sydvendte placering, findes insektarter, som ikke findes andre steder i Danmark. Ja, noget for enhver smag ikke sandt :-)

Andre syntes, at de grønne marker med græssende kreaturer op mod det grå oprørte hav, og i kombination med blæstens riv og rusk, gjorde opholdet magisk lige netop på den her dag, på det her sted.